Muziek verbindt

Muziek is universeel, los van de gesproken woorden in gezongen teksten is muziek universeel en verstaanbaar voor ieder mens ter wereld. Zelfs mensen zonder gehoor kunnen de emotie van muziek ervaren. Muziek kan leiden tot een ingang van contact, het versterken ervan en het uiten van emoties, gevoel.

Stichting Cultureel Klundert en muziek

Voor Stichting Cultureel Klundert betekent muziek een verbindende factor van de activiteiten die zij wenst te faciliteren. Muziek biedt bij uitstek de mogelijkheid tot het zijn van een aantrekkingskracht voor een breed publiek. Joannes de Doperkerk is een geschikt podium voor diverse muzikale uitingen voor jong en oud. Enerzijds door het faciliteren van concerten en anderzijds door het bieden van muzikale opleidingen. Dankzij de karakteristieke akoestiek biedt de Joannes de Doperkerk een unieke locatie voor het organiseren en beluisteren van muzikale acitiviteiten.

Muzikale activiteiten

• Ruimte voor aanbod van muzikale opleidingen;
  • Concerten

De Joannes de Doperkerk biedt een uitstekend podium voor muzikale en culturele uitingen die voorzien in de wensen en behoeften van de samenleving van de gemeente Moerdijk. SCK wil graag een cultuur- en muziek aanbod bieden voor een breed publiek en zowel voor jong als oud. Tevens versterkt het bieden van een podium het aanbod van culturele- en muzikale opleidingen, waarbij deelnemers  een podium ter beschikking hebben voor het uiten van hun kunsten en of muzikale klanken.